Saturday 14 October 2017

Flytting Gjennomsnitt Plot I R


Jeg har et plott av tidsserier i ggplot2-pakken, og jeg har utført Moving gjennomsnittet, og jeg vil gjerne legge til resultatet av å flytte gjennomsnittet til plottet av tidsserier. Eksempel på datasett p31.ambtemp dt -1 14 2007-09 -29 00 01 57 -1 12 2007-09-29 00 03 57 -1 33 2007-09-29 00 05 57 -1 44 2007-09-29 00 07 57 -1 54 2007-09-29 00 09 57 - 1 29 2007-09-29 00 11 57.Applikert kode for tidsseriepresentasjon. Eksempel på tidsseriepresentasjon. Eksempel på Moving Average Plot Eksempel på forventede resultater. Utfordringen er at tidsseriedataene er hentet fra datasett som inkluderer tidsstempler og temperatur, men Flytte gjennomsnittlige data inkluderer bare gjennomsnittskolonnen og ikke tidsstemplene og montering av disse to kan føre til inkonsekvens. Flytte gjennomsnitt i R. Så langt jeg vet, har R ikke en innebygd funksjon for å beregne glidende gjennomsnitt. filterfunksjon, men vi kan skrive en kort funksjon for å flytte gjennomsnitt. Vi kan da bruke funksjonen på alle data mav data, eller mav data, 11 hvis vi wan t for å angi et annet antall datapunkter enn standard 5-plottingen fungerer som forventet plott mav-data. I tillegg til antall datapunkter over hvilke til gjennomsnitt kan vi også endre sidebeskrivelsen av filterfunksjonene side 2 bruker begge sider side 1 bruker kun tidligere verdier. Navigering Navigasjon Navigasjon. Plotting av flere serier i R - Del 4 i en Serie. Dette er post 04 i en løpende serie om plotting i R. Frekvensen vil du samtidig plotte flere serier på samme tomt La oss prøve å plotte daglige observasjoner sammen med et 30-dagers glidende gjennomsnitt. For å begynne med har jeg observasjoner for YHOO-lager fra 12. april 1996 til 2. juli 2009. Først må dataene rengjøres. Jeg setter kolonneavnene i små bokstaver for å gjøre det lettere med tolower-funksjonen og snu tekstdatoen formatert som yyyy-mm-dd til datoer i stedet for faktorer via konstruktøren for dataklasser. Nå, la oss ta et første pass ved å plotte. Det er ikke veldig pent, ikke minst fordi vi r e viser for mye data for å være nyttig La oss kutte ned til bare data fra 1. januar 2008 og videre. Det er verdt å påpeke at R s plotting kode vil forsøke å sette de øvre og nedre grenser til noe rimelig basert på dataene du presenterer det med, men noen ganger, spesielt for å få en følelse av skala, vil du virkelig se hele spekteret. Du kan oppnå dette ved å eksplisitt sette y-aksens grenser med ylim. Jeg gjør også dataene mer presentable. Også, jeg ønsker å plott det bevegelige gjennomsnittet, så jeg lager funksjonen ma30 for å beregne det. Jeg legger også til ma30 som en kolonne, ved hjelp av hele datafeltet slik at det bevegelige gjennomsnittet er riktig i begynnelsen av delmengden. Og til slutt replikerer jeg dataene og legger til det bevegelige gjennomsnittet som en andre serie og gjør det litt dristigere lwd 2 for å understreke det bevegelige gjennomsnittet over de daglige observasjonene.

No comments:

Post a Comment